ONGI ETORRI!!!

2011-11-15

REGGIO EMILIA

Reggio Emilia eskola  hauek umeak hezteko eta bigarren mundu gerrak sortutako kalteak gainditu nahian eraiki  ziren. Proiektu hau gauzatu ahal   ideia berritzaileak zituzten hainbat pedagogoren eta Loris Maguzziren    esker gauzatu zen.
Regio emilia metodo pedagogiko bat izatetik baino haratago doan zerbait da. Hezte metodo bat dela esan dezakegu bere baitan hezte antolakuntzaren  berristea eta gurasoen eta  gizarteko gainerako partaideen rola  azpimarratzen baita gizarte hezitzaile batera  heltzeko bidean.
 Reggio Emiliaren printzipio nagusiak ondorengoak dira:
 Giza harremanen garrantzia
Denok dakigunez, gizakiak bere  baitan darama bere izaera soziala, izaera hau eskolan sendotzen da helduek eta haurrek hartzen dituzten rolei esker eta haien artean sortzen den konplementazioari esker. Honen bitartez, guretzat ezaguna den eskoletan ematen den bertikaltasun tradizional hori  alde batera ustea lortzen da.
Umearen 100 lengoaiak
Guk, helduok, komunikatzeko dugun tresna nagusia hitza da. Hau helduok barneratuta ditugun eskema eta paradigma zehatzei esker errealitatea ikusteko  dugun era  limitatuaren ondorio da. Baina  zenbat eratara du posible komunikatzea haur batek? Regio Emilian umeek kontzebitzeko duten pluraltasunagatik komunikaziorako  eta  espresatzeko dituzten era guzti hauek kontua hartzen dira eta baloratu egiten dira.

                            

Entzutearen praktika
Eskoletan eman den harreman tradizionala gainditzeko asmoz. Hau da, irakaslearen eta ikasleen artean dagoen bertikaltasun posizio hori gainditzeko, bai ikasleak baita helduak elkarri entzutea beharrezkoa da. Entzute  hau hitzezkoa, keinuzkoa, marrazkien bidezkoa… izan daiteke. Entzute honi esker ikasketa bi noranzkotan emango da ikasleek helduengandik eta helduek ikasleengandik.
Aniztasunaren eta konplexutasunaren baloratzea
Pertsona bakoitza mundu bat da, horregatik hezkuntza heterogeneo baten alde  egiten da ez baitu zentzurik hezkuntza homogeneo bat  emateak gizartea bera heterogeneoa denean. Munduak aniztasuna eta interakzio desberdinen konplexutasuna  onartu beharra dauka.
Familien eta gizartearen parte hartzea
Hezkuntza ez da soilik hezitzaile profesionalei dagokien  zerbait, umeak eskolatik irteten direnean ere hezten jarraitu behar zaie, horretarako bai gurasoek eta bai gizarteak partaideek euren egitekoa dute.
Eskola komunitario eta kolaboratzailea
Eskolaren funtzioetan gizarte osoak hartzen  du parte elkarlanean estuki arituz; hezitzaileak, gurasoak eta gizarteak. Ikuspegi honek Regio Emilia eskolen ikuspegi komunitario azpimarratzen du.
Tailerrrak eta  taileristak
 Reggio Emilia eskoletan garrantzia  handia  ematen  zaio arteari, horregatik, ezinbestekoak dira tailerra eta taileristen lana. Honen bidez  artearekiko atentzio ikerketa bisuala eta estetikoa lantzen dira.
Umearen garapenaren dokumentazioa
Sistema  tradizionaletan, denok ezagutzen dugun bezala nota  zenbaki batera mugatzen da. Baian nota  askotan ez da umearen prozesuaren isla. Hau da, ume  bati, matematiketan  zailtasunak dituenak, posible da matematikak era errazean ulertzen  dituen ume  batek baino prozesu emankor eta garrantzitsu bat izatean. Horregatik, Reggio Emilian kontuan hartzen dena umearen abiapuntua da ez  helmuga, umearen aurrerapena eta  prozesua era kualitatiboan neurtzen dute.
Sormenaren beraurkiketa
Sormena ez da artiskoki eskura daiteken zerbait. Gizaki guztiok dugu sormena eta garatu daitekeen zerbait da.. Sormena zientzian aurkitu daitekeen gauza ere bada zientziek ere hainbat soluzio izan ditzakete. Adibidez, ume talde batek matematikako eragiketa edo buruketa bat egitean normalena bere liburuetara joatea da eta  bertan azaltzen zaien erara ebaztea . hala ere. Gerta  liteke taldeko ume  batek edo batzuek liburuko prozedura erabili beharrean eurek pentsatutako beste bat aplikatuz ariketa ebaztea, Orduan, ume  horrek edo horiek euren sormena erabili dutela esango genuke.
Kalitatezko giro eta espazioa
Askotan espazioaren antolamenduaz ari garenean burura etortzen zaigun ideia gela era alai eta  polit batean apaintzearena izaten da. Umeak ikasgelan gustura egon daitezen. Reggio Emilian hau asko zaintzan da eta apaindura eta itxura baino haratago joaten dira; altzariak, materiala…asko aztertzen dute eta hauek gelara egokitzen dituzte, umea gustura egoteaz aparte umearentzat material guzti hori baliagarria izan dadin.

Ondorengo bideoak aipatutako printzipioak ikasgelako egunerokoan kokatzeko eta ulertzeko lagungarria da.


No hay comentarios:

Publicar un comentario